Věk: | Věk 10+ |
---|---|
Měřítko: | Měřítko 1:48 |
Délka: | Délka cm 40 cm |
Rozpětí: | Rozpětí cm 28,5 cm |
Počet dílů: | Počet dílů 147 |
Výrobce: | Směr |
Dostupnost: |
Skladem 1 ks Expedujeme do 24 h. |
344 Kč
Stručná historie letounu:
Na začátku 60. let 20. století se začalo přemýšlet o nahrazení nadzvukového frontového stíhacího bombardéru Su-7, který se svými parametry přestával vyhovovat. Problémem byla především vysoká vzletová a přistávací rychlost způsobená křídlem s velkým šípem náběžné hrany (63°). Také motor AL-7F vykazoval vysokou spotřebu paliva, která rapidně zkracovala dolet stroje především při vyšším užitečném zatížení. Jinak bylo letadlo překvapivě obratné a nevykazovalo žádné záludné letové vlastnosti. To vedlo k rozhodnutí vyvinout a použít křídlo s měnitelnou geometrií, které by výše zmiňované nedostatky odstranilo. Do Československa se první Su-22M-4 a Su-22UM-3 dostaly v březnu 1984. Stroje obdržel 47. průzkumný letecký pluk, tehdy se sídlem v Pardubicích. Letadla zformovala jednu letku. V dalších letech přicházely postupně objednané stroje pro stíhací bombardovací pluky. Všechny Su-22 přišly v rozebraném stavu, montovaly se na letišti v Hradci Králové a Náměšti nad Oslavou a zalétavala je skupina sovětských pilotů, která také školila první čs. instruktory. V letech 1987 až 1989 se na tato letadla kompletně přezbrojil 20. stíhací bombardovací letecký pluk v Náměšti nad Oslavou, známý pod názvem Biskajský. Přibližně v téže době se dostalo několik strojů i k 6. stíhacímu bombardovacímu leteckému pluku v Přerově.
Nutno dokoupit:
Barvy (na dotaz)Lepidlo na plastikové modelyŘedidloŠtětce
2024 © ROBOO Elektronický obchod s hračkami/ Podmínky ochrany osobních údajů / Obchodní podmínky